torsdag den 29. november 2012

Traditioner er til for at blive brudt eller er de?






Adventskrans traditionen.

Jeg kan desværre ikke få noget pænt ud af en krans af gran, og jeg har opgivet at prøve. Jeg sidder nok fast i billedet, af den meget store grønne adventkrans med røde bånd. Den der hænger i vinduet og som der altid går ild i. 
Jeg har, igen i år, forsøgt at afskaffe adventskransen, men uden held. Jeg synes den fylder for meget, og der er meget andet julepynt jeg hellere vil finde plads til, pynt som har en historie i vores lille familie. Juletraditioner er åbenbart ikke til for at blive brudt hjemme hos os, har jeg fundet ud af. Og det er vel egentlig også meget sødt.

"Adventkransen" er nu lavet. En lidt anderledes udgave( jeg er ret sikker på at det er set før) der også kan bruges alle andre dage end søndag, da lysende kan skiftes. 






Jeg bliver nok alligevel glad for "kransen" på søndag, når den skal tændes første gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar